Uutiset
Espoo-Salo
•Hajala-Kupittaa
•Salo-Hajala
Ratalinjan maaperätutkimukset jatkuvat
Tunnin junan suunnitellun ratalinjan kallioperä- ja pohjatutkimukset jatkuvat kevääseen 2024 asti. Työt ovat osin käynnistyneet tutkimuspisteiden merkitsemisellä maastoon ja jatkuvat kairaustöillä.
Tutkimusten toteuttamiseksi alueilla joudutaan liikkumaan tela-alustaisilla koneilla. Töistä voi aiheutua hetkittäistä melua tutkimuspisteiden ympäristöön.
Pohjatutkimukset välillä Espoo-Salo
Espoo-Kirkkonummi
Tutkimuspisteitä merkitään maastoon 26.10. Kairaukset käynnistyvät 30.10. Työstä vastaa Ramboll Finland Oy.
Vihti-Lohja
Tutkimuspisteitä merkitään maastoon ja kairaukset käynnistyvät 16.10. alkavalla viikolla. Työstä vastaa Geounion Oy.
Lohja-Suomusjärvi
Tutkimuspisteiden merkitseminen maastoon on alkanut ja kairaukset käynnistyvät 9.10. alkavalla viikolla. Työstä vastaa Suomen GPS-mittaus Oy.
Suomusjärvi-Salo
Tutkimuspisteiden merkitseminen maastoon on alkanut ja kairaukset käynnistyvät 9.10. alkavalla viikolla. Työstä vastaa Taratest Oy.
Kaikki pohjatutkimusten kairaustyöt valmistuvat 30.4.2024 mennessä. Alueilla käynnistyy syksyn aikana myös kallioperätutkimuksia, joiden toteuttajaa ei ole vielä valittu. Kallioperätutkimusten kairaustyöt valmistuvat 31.5.2024 mennessä.
Tutkimukset välillä Salo-Turku
Salon ja Turun välisellä ratalinjalla on käynnissä aikaisempiin tutkimusohjelmiin liittyviä maastotöitä.
Hajala-Nunna: Pohjatutkimukset valmistuvat vuoden 2023 loppuun mennessä.
Salo-Hajala, Hajala-Nunna ja Nunna-Kupittaa: Kaivokartoitukset valmistuvat vuoden 2023 loppuun mennessä ja pohjavesiseuranta on käynnissä kesään 2024 asti.
Lisätietoja:
Tommi Latva, suunnitteluttajan projektipäällikkö, Welado Oy, p. 040 862 5134, tommi.latva(a)welado.fi
Julkaistu 12.10.2023
Jaa artikkeli: